Vecka 25

De första veckorna av graviditeten vågade man nästan inte glädjas, för man var så rädd att nånting kunde hända. Men jag läste några riktigt kloka ord på nätet "Man väntar ju barn, inte missfall", vilket är helt rätt inställning tycker jag!

Nu har man ställt in sig på att man väntar småttingar (även om det känns overkligt att det ska bli två). Vissa dagar, när man inte har ont nånstans, glömmer man nästan bort vad som händer där inne. Magen växer, men mer då? Därför är det så mysigt när dom börjar gympa därinne, så man blir påmind att det är "på riktigt". Särskilt när dom gympar båda två, så magen buktar och rör sig åt alla håll och kanter.

Bebisarna

Titta på bebisens händer, helt klara, fullt funktionsdugliga, med små fingernaglar och fingeravtryck. Han eller hon använder sina händer för att upptäcka olika kroppsdelar. Det känner bara, ögonen är fortfarande stängda. Men med helt utvecklade med ögonfransar som ska skydda ögonen efter förlossningen.

Bebisens dygnsrytm är mer tydlig, han eller hon har skaffat sig lite mer bestämda tider för att vara vaken och sova.

Skelettet fortsätter att hårdna.

Källa: http://www.libero.se

Kommentarer
Postat av: Stinislinis

Hej hå gympa på :) Dom måste ju träna så dom blir stora och starka :)

2011-03-30 @ 17:41:02
Postat av: Britta

Jag blir så nyfiken. Vill också känna på magen och se i verkligheten. :) Ni är inte supeg på en semester, du och Stina? ;)

2011-03-30 @ 18:17:14
Postat av: Hanna

Britta, det skulle va kul! Kanske får ta och komma ner en sväng när du kommit hem från Thailand, eller vill du komma upp? :)

2011-03-30 @ 21:08:13
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: Knaada

Snart har du gått två tredjedelar!



Det ska bli spännande att få se magen i helgen :)

2011-03-30 @ 21:38:23
URL: http://knaada.com
Postat av: Britta

Ja det tycker jag! Jag lär nog knappast ha ekonomi eller tid för resa när jag kommer hem. Har nog en del att ta igen då och så lär jag vara pank.. hihi

2011-03-31 @ 15:32:30
Postat av: Paco Omega

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2011-08-18 @ 08:33:53
URL: http://paco-omega.blogpaint.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0