Banankaka med choklad

Det är ju kul att baka, men vem ska äta upp allt? Har en sambo som inte gillar fika så värst. Jag själv är inte heller något kakmonster. Men idag var det riktigt skitväder ute, så jag gjorde en Banankaka. Saftig och god. Säkert ännu godare efter att den stått i kylen ett tag så att chokladen stelnar. Stoppar den i frysen och hoppas att man får besök som är fikasugen.

Banankaka med choklad
3st ägg | 4,5dl socker | 225g smör | 2,25dl mjölk | 6dl vetemjöl | 1,5msk bakpulver | 1msk vaniljsocker | 2st mogna bananer | 100g blockchoklad

Gör så här: 1. Smält smöret. 2. Vispa ägg och socker poröst. 3 Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och tillsätt det sen i äggsmeten tillsammans med mjölken. 4. Tillsätt det smälta smöret och bananerna som du mosat. 5. Hacka chokladen, rör ner i smeten. 6. Häll upp smeten i en längpanna klädd i bakplåtspapper. 7. Grädda i 20 min, 190 grader. 8. Låt den sen kallna, skär upp i bitar och förvara i kylskåp. 9. Pudra över florsocker när det är dags att fika.

Receptet hittade jag på kokaihop.se


Kommentarer
Postat av: Knaada

Läckert! Vad är det för filter du har använt på bilden?

2011-07-01 @ 23:33:27
URL: http://knaada.com
Postat av: Hanna

Knaada, bilden tog jag med min Iphone och genom den lagt ett slags filter.

2011-07-01 @ 23:41:10
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: morsan

Passa på att baka och laga mat,det är bra att ha i frysen. När småtöserna kommit får du nog annat att göra.

2011-07-02 @ 18:51:44
Postat av: Jenny Z

Tack för bra recept :-) Mycket god och lättbakad. Jag och prinsessan bakade denna idag.

2011-07-03 @ 22:07:56
URL: http://blogg.mama.nu/pinkprincess
Postat av: Stinislinis

Här finns de folk som kan offra sig å fika ;P Gott såg de ut iaf :)

2011-07-03 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0