Tvåbarnsföräldrar!?

Senaste veckan har det inte funnits plats i mitt huvud för något annat än att försöka smälta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar i sommar. Det fick vi veta förra helgen och det kom som en chock! Tvillingar!? Det hade vi inte en tanke på att det skulle vara. Det finns inte i släkten. Direkt hämtat från nätet "Störst chans att få tvillingar har äldre kvinnor i 35-40års åldern, långa och tunga kvinnor, eller om man fött många barn tidigare." Jag känner mig inte speciellt gammal, inte ens hälften av 50 än, och inte lång eller tjock heller. Några barn tidigare har jag inte heller vad jag kommer ihåg.
Illamåendet och kräkningar ska tydligen vara rätt kraftigt när man väntar två. Jag kan bara vara lycklig, även om det känns lite konstigt, att jag knappt haft någon gravidsymptom. Illamåendet har ju nästan gått över helt och var ju så fjuttigt att det nästan är glömt. Trött? Inte speciellt. Humörsvägningar? Nej, jag känner mig nästan jätte glad varje dag!

Leverans beräknas i Juli. Vi har redan hunnit med två ultraljud. Trots detta så känns det overkligt att dom där två krabaterna "bor" i min mage. Man ser hur dom rör sig på skärmen, men det känns ju inte! Mer troligt att dom bor i apparaten.

Jag hade ju precis vant med tanken att det skulle bli en. Tyckte att jag hade fått någorlunda koll på läget vad som kommer att hända och så vidare. Men nu får man ju tänka om helt! Men hur som helst, nu känns det underbart och jag är säker på att det kommer bli kanon. Som barnmorskan sa "När man vant sig vid tanken, så kommer det kännas lite "beiget" att "bara" få en."

Kommentarer
Postat av: Knaada

Tihi, det är lite så jag känner med mina, beiget att jag har varit på smällen i 18 månader och bara producerat två :)



Det där med att dom bor i apparaten känner jag igen. Det är lite som att åka till en djuraffär kika lite på sina små krabater som man snart ska få åka tillbaka och hämta när dom vuxit klart och klarar sig utan mamman.

2011-01-16 @ 14:00:23
URL: http://knaada.com
Postat av: stinislinis

Å vilka trollungar de kommer bli sen!! :))

2011-01-16 @ 14:56:38
Postat av: turid.agnalt

Det er så moro med tvillinger Hanna!

Jeg leser at du er frisk og rask og det må du väre glad for.

Du kan bare gå å glede deg over at du skal bli mamma til to.Jeg er nesten 37 år tilbake i tiden og blir bare varm med tanken.

Skulle önske at jeg hadde fått reda på det lenge för födselen så at jeg kunne fått gått og gledet meg.....

Det er bare herlig og som jeg kan forstå så kommer du til å få god hjelp,så der er dere jo også heldig.

Önsker dere en flott tid framover!!

2011-01-16 @ 21:37:37
Postat av: LANJA - www.lanjas.blogg.se

stilren design!

Postat av: Knaada

Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder! Bilder!

2011-01-19 @ 21:44:11
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0