Tur till Hufvudstaden

Jag och syster åkte på minisemester till huvudstaden. Tur att vi låg på samma nivå, hon och jag. Hon sjuk och trött. Jag kände mig som en gammal kärring, gravid sådan, som fick ont i höfter och knän som satt på mina ben som förvandlades till korvar, korvben, efter att sprungit på stan en halv dag. Vi båda var ganska nöjda att släcka lampan på hotellrummet och natta redan klockan elva.

Vi hade dock laddat för massa mys. Mötte upp mamma, syster nr.2 samt kusin på stan för att strosa omkring, bara må och äta gott. Hade kanske hoppas på en gnutta sol, för optimist som man är hade lämnat dunjackan hemma. Men det var ju skitkallt - blåste och snöade/regnade. Så nu har man även dragit på sig en förkylning. Fick gå hem tidigare från jobbet idag, så nu ska jag kurera mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0