I tempo med Skalman

Jag är som Skalman i Bamse. I mitt "skal", såkallade handväskan, kan man hitta det mesta braiga "kan-va-bra-o-ha-saker" (och kanske en del mindre braiga saker, beror på vem man frågar).

Men börjar det bli dags för en rensing när man tillochmed drömmer om att man letar och gräver i den där väskan, som i drömmen verkar ha ett enormt djup, när man står stressad längst fram i biljettkön och har tappat bort biljetten som ger mig inträde? Jag står där i timmar, svär, gräver och är en bromskloss i den enorma kön!

Om man ska lyssna på "drömtydaren" så kan drömmar som handlar om oreda/ostädat egentligen handla om det stressiga livet man i verkligheten lever. Det är ju nästan skrattretande, eftersom jag där också det senaste veckorna kan liknas med Skalman.


Kommentarer
Postat av: Knaada

Det var precis det jag tänkte, det handlar inte om din väska. Väskan är ditt liv och just nu är väl hela din värld uppåner, kan tänka mig att det är rörigt på hjärnkontoret :)

2011-02-13 @ 13:16:09
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0