Ultraljud med lite dramatik

Idag har vi vart och kollat läget hur bebisarna, småtjejorna, mår i magen. Allt såg jätte fint ut, dom växer som dom ska och har tillräckligt med vatten att plaska runt i. Dom väger nu, 29 veckor gamla, omkring 1400 gram vardera - så ca 3kg bebis där inne. Själv tycker vi att magen är ganska liten för att vara boende åt två små kottar, man förstår inte hur dom får plats där inne.

Hårt och eländigt att ligga där på rygg på den hårda britsen. Någon minut inne i ultraljuds-undersökningen blir mamma Hanna andfådd och yr i bollen - svimmar. Läskig känsla när man bli alldeles kallsvettig, yr och synen alldeles grumlig. Min lilla mage var ganska tung ändå och tryckte tydligen på den stora kroppsvenen, vilket gjorde att jag inte fick tillräckligt med blod i huvudet. Men vi kunde ändå göra klart undersökningen när jag klarnat till i knoppen, trots att vi fick skippa "guidningen" inne i magen som vi annars skulle haft tid för.

Det var intressant att få veta hur dom ligger, eftersom det sprattlar hejvilt åt alla håll och kanter. Dom ligger lite tokigt till på sniskan, på diagonalen. Så skulle förlossning ske idag, skulle det bli snitt. Men jag har bestämt att dom får ligga kvar där inne ett tag till och tjocka på sig, så än finns det tid att lägga sig till rätta.


Bild lånad från libero.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0